İçeriğe Gözat

Detaylar

Kategori
Yayıncı Genel
Liste Fiyatı 100.00
Format Kitap
Barkod 9786257825436
Yayın Tarihi 2021-03-03
Sayfa Sayısı 436
Kapak Karton
Kağıt Kitap Kağıdı
Boyut 160 X 235

Din Eğitiminde ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

Editör: Hacer Âşık Ev
Din Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri Editör: Hacer Âşık Ev / Manisa C.Bayar Üniversitesi Bölümler ve Yazarlar 1.Bölüm: Kubatali Topchubaev / Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi 2.Bölüm: Şeref Göküş / Akdeniz Üniversitesi 3.Bölüm: Dilara Tınas / Gaziantep Üniversitesi 4.Bölüm: Emine Zehra Turan / Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi 5.Bölüm: Recep Uçar / İnönü Üniversitesi 6.Bölüm: Süleyman Gümrükçüoğlu - Kocaeli Üniversitesi 7.Bölüm: Salih Aybey / Zonguldak B. Ecevit Üniversitesi 8.Bölüm: Semra Çinemre / Trabzon Üniversitesi 9.Bölüm: Salih Tuzer / Dokuz Eylül Üniversitesi 10.Bölüm: Tuncay Karateke / Fırat Üniversitesi 11.Bölüm: Davut Işıkdoğan / Dicle Üniversitesi 12.Bölüm: Osman Taşkın / Trabzon Üniversitesi 13.Bölüm: Halit Ev - Manisa C. Bayar Üniversitesi 14.Bölüm: Fatih Kaya / Bayburt Üniversitesi III



ÖNSÖZ Kitabımızın temel hedef kitlesi İlahiyat Fakültelerinde Öğretmenlik Meslek Bilgisi Dersleri öğretim elemanları ve bu dersleri alan öğretmen adayları; Eğitim Fakültelerinde Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı lisans programında bulunan Eğitimde Ahlak ve Etik ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi dersi öğretim elemanları ve bu dersleri alan öğretmen adayları; Millî Eğitim Bakanlığı bünyesinde yer alan ilkokul, ortaokul ve liselerde din eğitimi ile ilgili dersleri veren öğretmenlerdir. Kısaca öncelikli hedef kitlemiz din eğitimi veren öğretim elemanları, öğretmenler ve din eğitimi verecek olan öğretmen adaylarımızdır. Öğretmen, bütün boyutlarıyla dinamik bir yapıya sahip olan ve bundan dolayı da sürekli gözden geçirilip geliştirilmesi gereken eğitim sisteminin en etkin ögelerinden biridir. Eğitim sisteminin yapı taşlarından olan öğretmenin nitelik ve yeterlilikleri de sürekli sorgulanmalı ve geliştirilmelidir. Çünkü çeşitli alanlarda gerçekleşen gelişmeler ile dünya sürekli değişmekte dolayısıyla bu gelişim ve değişimi yönetebilecek bireylerin yetişmesine katkıda bulunan öğretmenin nitelik ve yeterlikleri de farklılaşmaktadır. Her alanda teknolojinin ilerlediği, birçok buluşun gerçekleştiği ve hızlı bir şekilde sosyo-kültürel değişim ve gelişmelerin yaşandığı bilgi toplumunda çağın insanının sahip olması gereken beceriler işbirliği, ekip çalışması, liderlik, inovasyon, dünya problemlerine karşı duyarlılık, eleştirel ve tasarımcı düşünebilmek, hibrit olabilmek, etkili iletişim, alçakgönüllülük, birçok alanda uzmanlık ve merak, sorumluluk üstlenmek, girişimcilik, öğrenmeyi öğrenmek veya bilgi okuryazarlığı, dijital kültür ve duygusal zeka olarak sıralanmaktadır. Ayrıca modern toplumlardaki eğitim tarafından teşvik edilmesi gereken zihin özelliklerinin Eleştirel düşünebilme becerisi; Etkili iletişim kurabilme ve Doğru muhakeme yapıp karar verebilme olduğu belirtilmiştir. Çağın insanının sahip olması gereken bu bilgi ve becerilerin eğitim aracılığı ile kazanılmasında eğitim-öğretim ortamlarını düzenleyen, yönlendiren ve rehberlik eden öğretmendir. Dolayısıyla artık bilgi aktaran, söyleneni yapan teknisyen öğretmen yerine, problem çözen, ortam düzenleyen, yönlendiren, işbirliği sağlayan, öğrenmeyi öğreten, bireysel farklılıkları dikkate alan, yardımcı, kolaylaştırıcı, kendini geliştirici, planlayıcı, yönlendirici, sağlık ve güvenliği sağlayıcı gibi rolleri üstlenen entelektüel öğretmen 6 modeline ihtiyaç duyulmaktadır. Biz de eğitimdeki bu paradigma değişikliğinden hareketle, öğrenci merkezli eğitim ve yapılandırmacı yaklaşım doğrultusunda söz konusu yetkinliklere sahip öğretmenlerimizin yetişmesine katkıda bulunmak amacıyla Din Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri başlıklı kitabımızı kaleme aldık. On dört bölümden oluşan eserimizin birinci bölümünde Din Eğitimi Programları hakkında bilgi verildikten sonra, ikinci bölümde Din Eğitiminde Planlama konusu ele alınmış, yıllık ve ders planlarına örnekler verilmiştir. Üçüncü bölümde Öğrenme-Öğretme Modelleri, dördüncü bölümde de Öğretme Stratejileri açıklanmıştır. Beşinci ve altıncı bölümde Öğretim Yöntem ve Teknikleri ayrıntılı bir şekilde ele alınırken söz konusu yöntem ve tekniklere din eğitimi ile ilgili örnekler verilmiştir. Yedinci bölümde İman Esasları Öğretimi, sekizinci bölümde İbadet Öğretimi, dokuzuncu bölümde Ahlak Öğretimi, onuncu bölümde Sure ve Dua Öğretimi nin nasıl yapılacağı yine örneklerle zenginleştirilerek açıklanmıştır. On birinci bölümde Kavram Öğretimi, on ikinci bölümde de Değerler Öğretimi üzerinde durulurken konu ile ilgili örneklere de yer verilmiştir. On üçüncü bölümde Ayet ve Hadislerle Çalışma Öğretimi konusu ele alınmış, son bölüm olan on dördüncü bölümde de Kıssa, Hikâye ve Şiirlerle Din Öğretimi konusu yine örneklerle işlenmiştir. Görüldüğü gibi, Din Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri kitabımız hem içerik hem de içeriği din eğitimi alanından örneklerle zenginleştirmesi, teorinin pratiğe aktarılmasını uygulamalı olarak göstermeye çalışması açısından alana önemli bir katkı sunmayı amaçlamaktadır. Din eğitiminde özel öğretim yöntemlerini ayrıntılı bir şekilde ele alan ve büyük bir titizlik ve özveri ile gerçekleştirilen bu çalışmanın öğretim elemanlarımıza, öğretmenlerimize, sevgili öğrencilerimize ve konu ile ilgilenenlere kılavuz, yardımcı ve faydalı olması dileğiyle. Elinizdeki bu eser bir ekip çalışmasıdır, kitabımızın hazırlanmasında emeği geçen tüm bölüm yazarlarına en içten teşekkürlerimi sunuyorum. Ayrıca bu çalışmayı organize aşamasından eserin basım aşamasına kadar çalışmayı yürüten Lisans Yayıncılığın tüm çalışanlarına da sonsuz teşekkürler. İstanbul, 2021 Editör Doç. Dr. Hacer AŞIK EV VI

Satış

% 10
indirim
90.00
Liste Fiyatı : 100.00
Kazancınız : 10.00
Miktar :  
Adet
Stokta var

Aynı Gün Kargo   
Stok miktar : 28
Favorilere Ekle
Ürün Satışta. %10 indirim